Premýšľate, ako posunúť svoje podnikanie vpred a či zaviesť nové trendy pre rast a rozvoj firmy? Prečítajte si nasledujúce trendy na rok 2023, ktoré vám môžu pomôcť zefektívniť procesy vo vašom podniku, osloviť viac zákazníkov a zvýšiť ich spokojnosť.

Umelá inteligencia

Podniky využívajú umelú inteligenciu mnohými spôsobmi. Využívaním umelej inteligencie a strojového učenia nachádzajú spoločnosti inovatívne spôsoby, ako zlepšiť výkonnosť podniku. Umelá inteligencia je účinná a prospešná pre takmer každú obchodnú stratégiu, pretože pomáha šetriť peniaze, prijímať rýchle rozhodnutia, generovať viac údajov, predchádzať ľudským chybám a pomáha automatizovať mnohé úlohy. Ako môžu podniky využívať umelú inteligenciu? Chatboti sú veľmi obľúbení a dajú sa využiť aj v e-mailovom marketingu, pomáhajú optimalizovať obsah a navrhovať účinné marketingové stratégie. Môže sa použiť aj na prevenciu kybernetických útokov.

Mobilný marketing

Používanie mobilných zariadení neustále rastie, preto je pre podniky veľmi dôležité, aby mali citlivé a optimalizované webové stránky, ktoré sa dobre zobrazujú na mobilných zariadeniach. Oslovte zákazníkov prostredníctvom textových správ, ktoré majú vyššiu mieru odozvy ako e-mail, a umožnite platby cez telefón. Ďalšou veľkou príležitosťou sú mobilné aplikácie, v ktorých používatelia trávia veľa času.

Personalizácia

V súčasnosti si zákazníci sami vyžadujú personalizáciu. Od vypuknutia pandémie došlo k prudkému nárastu personalizovaného marketingu a zákazníci teraz považujú personalizáciu za štandard angažovanosti, či už ide o online alebo osobnú interakciu. Spotrebitelia častejšie nakupujú od značiek, ktoré poznajú ich meno a históriu nákupov a následne im poskytujú relevantné správy. Niekedy sa používatelia cítia preťažení informáciami, ale keď vidia svoje vlastné meno, tento personalizovaný obsah ich môže zaujať. Ako teda implementovať personalizovaný marketing v praxi? E-mailový marketing je jednou z možností, ale čoraz populárnejší je aj personalizovaný video obsah, odporúčanie produktov na základe zberu údajov o tom, čo má človek rád a čo rád nakupuje, alebo interakcia s používateľmi na sociálnych sieťach.

Marketing ovplyvňovania

Marketing influencerov je čoraz populárnejší, je to forma marketingu na sociálnych sieťach, ktorej cieľom je priniesť informácie o značke a jej produktoch cieľovému publiku. Je to ideálny spôsob, ako zvýšiť povedomie o značke, budovať dôveryhodnosť a osloviť nových potenciálnych zákazníkov. Táto forma propagácie je veľmi účinná, pretože používatelia, ktorí sledujú influencera, dôverujú jeho odporúčaniam. Okrem toho marketing influencerov pomáha zlepšovať SEO.

Zdroj: stock.adobe.com

Udržateľnosť a starostlivosť o životné prostredie

Ľudia sa čoraz viac snažia žiť udržateľne, aby čo najmenej zaťažovali životné prostredie, a očakávajú to aj od spoločností, od ktorých nakupujú. Používanie ekologických výrobkov, ktoré nepoškodzujú ľudské zdravie a neohrozujú prírodný ekosystém, sa nazýva ekologická spotreba. Prírodné zdroje sa rýchlo zmenšujú, čo sa týka množstva a kvality. V dôsledku toho je nevyhnutné podporovať trvalo udržateľný rozvoj, ktorého cieľom je maximálne využitie prírodných zdrojov pri zachovaní a zlepšení kvality života. Podniky, ktoré prejavujú záujem o životné prostredie a rešpektujú ho, sa stávajú pre zákazníkov dôveryhodnejšími.

Home-office

V dôsledku pandémie COVID-19 boli podniky nútené prejsť na home-office a zistilo sa, že niektorí zamestnanci sú oveľa pohodlnejší a dokonca produktívnejší ako v kancelárii. Práca na diaľku má mnoho výhod, ako napríklad lepšiu rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, úsporu času, zníženie emisií skleníkových plynov, zvýšenie produktivity a menej stresu. Je výhodná aj pre spoločnosti, pretože ušetria napríklad na nákladoch na vykurovanie a môžu zamestnávať pracovníkov z akejkoľvek geografickej polohy.

Platby v kryptomenách

Stále populárnejšie sú najmä platby v bitcoinoch. Dokonca aj spoločnosť PayPal pridala bitcoiny k svojim bežným možnostiam platieb. Na zaistenie bezpečnosti transakcií sa používa technológia blockchain. Pridanie platieb v kryptomenách je výhodné aj pre malé podniky, pretože v porovnaní s používaním kreditných kariet je s nimi spojených menej poplatkov. Vďaka svojej decentralizovanej povahe kryptomena chráni obchodníkov pred podvodmi. Neexistujú žiadne tretie strany, ktoré by mohli zrušiť online platby. Zatiaľ čo bankové prevody môžu trvať niekoľko pracovných dní, platby v kryptomenách sa prijímajú a spracúvajú okamžite v reálnom čase. Jednou z najväčších výhod používania kryptomien je, že otvárajú dvere na nové trhy. Podniky môžu ľahko prijímať platby od kupujúcich z ktorejkoľvek krajiny, čo môže zvýšiť príjmy a podporiť rast podniku.